martes, 11 de mayo de 2010

WEBQUEST


Què és??

Segons Bernie Dodge, creador de les WebQuest aquestes són activitats d’investigació, on l’ informació amb la que interactuen els alumnes prové total o parcialment de recursos d’Internet.

Es tracta d’unes activitats estructurades i guiades. És una estratègia didàctica en la que els alumnes són els que realment construeixen el seu propi coneixement.

Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, també contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació mitjançant la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

Aquesta no és només una nova manera perquè els professors ensenyin, sinó que també és una nova manera perquè els alumnes aprenguin.

Una característica que permet identificar les WebQuest i diferenciar-la de altres estratègies didàctiques, és la seva estructura. Aquesta és sempre un document per els alumnes, accessible des de la web i dividida en apartats com l’ introducció, descripció de la feina, descripció del procés per portar-la a terme i de com serà avaluada, a més d’una petita conclusió.


Exemple d’una WebQuest

El fons marí: UNA PASSEJADA PEL MAR

Àrea: Ciències de la naturalesa
Adreçada a: Cicle inicial


TASCA

Què heu de fer?


MIRAR

JUGAR

LLEGIR

ESCRIURE



PROCÉS
Mirar
. fotos i vídeos dels peixos.

Jugar.
diferents jocs del fons marí com trencaclosques i relacionar les imatges amb els noms.

Llegir
. els animals del mar
.
Escriure:
un conte, tot descrivin les imatges que surten; el nom, dient el nom dels animals que viuen al mar; descobriments, tot responent una sèrie de preguntes amb els coneixements que han aprés.

CONCLUSIÓ
Ja saps que:
  • En el mar hi viuen molts animals.
  • Els animals que hi ha són molt diferents.
  • No tots són peixos.


I tu... què en penses de les WebQuest??

Creiem que és una bona manera d’aprendre, ja que mitjançant l’ informació que et van proporcionant les diferents activitats que vas fent, aprenents nous coneixements.

A més, pensem que amb les activitats retens molt millor la informació. I al realitzar-se en grups es potència el treball cooperatiu.

0 comentarios:

Publicar un comentario